Sven Deferme

Gemeente-/OCMW-raadslid

Sven werkt op de studiedienst als adviseur gezondheidszorg en welzijn waar hij meewerkt aan de ontwikkeling van partijstandpunten over actuele thema’s in dat brede domein.

Als doctor in de farmaceutische wetenschappen deed hij enkele jaren onderzoek naar nieuwe geneesmiddelen. Hierna ging hij freelance aan de slag als 'medical writer' en medisch journalist. Dat bood hem de gelegenheid om het wetenschappelijk onderzoek in de gezondheidszorg van dichtbij op te volgen en zijn netwerk te vergroten.

“Een gezonde geest in een gezond lichaam.” Dit eeuwenoud adagium probeert Sven na te streven door regelmatig te joggen of te fietsen in het prachtige Meerdaalwoud. Aangezien hij al eens graag tafelt, verloopt dat dus met wisselend succes. Daarnaast geniet hij met volle teugen van het leven samen met zijn gezin.

Ook op lokaal vlak engageert hij zich voor de N-VA in Oud-Heverlee, waar hij sinds 2013 actief is binnen het bestuur van de afdeling eerst als communicatieverantwoordelijke en daarna als voorzitter. Sinds 2019 is hij gemeenteraadslid met specifieke aandacht voor welzijn en gezondheid.