N-VA houdt volksbevraging

Op 25 februari 2012

Op 10 en 11 maart organiseert N-VA Oud-Heverlee een volksbevraging waarbij de partij naar de burgers wil luisteren over wat er in de gemeente gerealiseerd moet worden.  Op basis van de bemerkingen zal de partij haar programma opstellen.

In de gemeente staan sinds kort een aantal opvallende borden van N-VA Oud-Heverlee met als titel 'Iedereen burgemeester'.

"We willen een volksbevraging houden", zegt Tom Teck, ondervoorzitter van N-VA Oud-Heverlee.  "In plaats van in een kamer een programma op te stellen, stappen wij op de burgers af om naar hun bemerkingen, klachten, suggesties,... te luisteren.  We vragen de burger dus wat zij zouden doen als ze burgemeester zouden zijn - vandaar 'Iedereen burgemeester'".

Met het resultaat van de bevraging wil N-VA haar lokaal programma opstellen.

"Je kan natuurlijk niet elke opmerking meenemen in het programma, maar we gaan de resultaten grondig analyseren en gebruiken, zodat de burger weet dat er naar hem geluisterd wordt."

De volksbevraging zal in twee sessies gebeuren.  Een eerste vindt op zaterdag 10 maart plaats in Sint-Joris-Weert bij Jos De Kok (Kauwereelstraat 9), de tweede zondag 11 maart in het radiomuseum in de Herpendaalstraat in Haasrode.  Beide sessies beginnen om 10.30 uur.  Info: http://oud.heverlee.n-va.be. (HSK)