N-VA trekt in 2012 alleen naar verkiezingen

Op 4 september 2011

Volgens voorzitter Yves Defoort trekt de N-VA ongebonden naar de verkiezingen 'omdat we de kiezer een alternatief willen bieden voor het traditionele beleid in Oud-Heverlee'.

'Want of het nu Fusiebelangen, SP.A of CD&V zijn die in de meerderheid zitten, voor zover iedereen zich kan herinneren, komt het beleid in Oud-Heverlee altijd op hetzelfde neer: pintje drinken, centje uitgeven, tukje doen.  Leuk voor de bestuurders, maar irrelevant voor de burger.'

'N-VA wenst een einde te stellen aan deze gemakzuchtige politiek.  Het is tijd dat het bestuur een meerwaarde betekent voor de gemeente.  De gemeentebelastingen zijn er immers niet voor het amusement van de bestuurders, maar om de burger te dienen.'

'Concreet wil de N-VA dat na de verkiezingen de hand aan de ploeg wordt gezet en er eindelijk eens werk wordt gemaakt van zaken als deftige wegen, een goede ruimtelijke ordening, een doordacht financieel beleid, opwaardering van de dorpskernen, enz.  Allemaal zaken die al dertig jaar beloofd worden maar waar in de praktijk nooit iets van te zien is. (ero)