Cultuur troef op de gemeenteraad!

Op 25 februari 2017, over deze onderwerpen: Cultuur & Bibliotheek

Op de gemeenteraad van 21/02/2017 kwam veel cultuur aan bod. Schepen van cultuur Maggy Steeno (N-VA) informeert u graag over de genomen beslissingen:

• Organiseer je een dorpsfeest? Vraag dan zeker je feestcheque ter waarde van 300€ aan. Hiervan mag je 50€ besteden aan de promotie van streek- of fairtrade producten. Vraag dit steuntje in de rug aan. De aanvraag is heel eenvoudig!
  • Ook dit jaar organiseren we van 28 tot 31 augustus een heuse cultuurweek voor jongeren. Om cultuur toegankelijk te houden voor iedereen, voorzien we ook een sociaal tarief.
  • De kunstprijs voor de jeugd zal er dit jaar anders uit zien! De nieuwe naam "Kunst Op Kop" moet jongeren inspireren en motiveren. Het geheel bestaat uit 2 delen:
    • Het klassikale deel blijft zoals voorheen. Elke klas werkt rond een thema, een jury beoordeelt de werkjes. De winnaars krijgen een workshop voor heel hun klas.
    • Het individuele deel zal er vanaf nu anders uit zien. Jaarlijks wordt de leeftijdscategorie bepaald en het soort kunst dat we in de kijker willen zetten. Zo kiezen we dit jaar voor poëzie, met als thema "Knuffel". Zit je in het 5de of 6de leerjaar? Doe dan zeker mee!  Een jury beoordeelt de teksten. Genomineerden krijgen een boekenbon.

Meer informatie over al deze cultuurprojecten is te vinden op de website van de gemeente, www.oud-heverlee.be.