M. Noëstraat eindelijk terug open gesteld!

Op 6 april 2017, over deze onderwerpen: Wegen

Vandaag wordt eindelijk de toplaag in asfalt van de M. Noëstraat gelegd!

Morgen wordt de weg terug opengesteld. Maar liefst 20 maanden na de sluiting ervan en 6 maanden later dan voorzien. Deze achterstand in deze Aquafinwerken is grotendeels te danken aan het geknoei van de Watergroep. Zonder de vertraging veroorzaakt door de Watergroep zou de toplaag al voor kerstmis gelegd geweest zijn. Dat is toen niet gelukt en omdat asfalt niet kan gelegd worden in de winter, moesten we wachten tot nu.

Dan nog hebben we de openstelling van de weg moeten afdwingen door te dreigen met zware schadeclaims, bestaande uit de niet betaling van het gemeentelijk aandeel in de werken.

Wij hopen dat door de openstelling van de weg bij het begin van de lente de fel geplaagde horeca aan het Zoet Water snel terug op adem komt.

N-VA is alleszins gelukkig dat de weg nu terug open is en de werken bijna voltooid zijn: het Zoet Water en zijn horeca zijn terug bereikbaar, het afvalwater van heel Vaalbeek wordt nu gezuiverd, en de dorpskern van Vaalbeek werd prachtig vernieuwd met een aanleg in kasseien.