Minister Weyts investeert € 80.618 in scholen in Oud-Heverlee

Op 12 maart 2022
Minister Weyts investeert € 80.618 in scholen in Oud-Heverlee

PERSMEDEDELING N-VA OUD-HEVERLEE - 03/03/2022

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert € 80.618 in scholen in Oud-Heverlee. “We blijven investeren in de kwaliteit van ons onderwijs. Dus ook in de onderwijsinfrastructuur”, zegt Weyts. “Onze leerlingen en leraren horen in de beste omstandigheden onderwijs te kunnen volgen en geven.” zegt Weyts.

Onderwijsminister Ben Weyts investeert deze regeerperiode in totaal 3 miljard euro in scholenbouwprojecten. Dat is nog eens 500 miljoen euro méér dan in de vorige regeerperiode. Al deze financiële steun kunnen schoolbesturen goed gebruiken voor bouw- of verbouwingswerken. Deze investeringsgolf komt ook Oud-Heverlee ten goede.

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert zo via het Agentschap voor Infrastructuur in het Onderwijs (AGION) € 80.618 in scholen in Oud-Heverlee. Concreet gaat het om:

Bedrag school Adres Gemeente Beschrijving van de werken
€ 47.174,91 Vrije Basisschool Sint-Joris-Weert Pastoor Tilemansstraat 4, 3051 SINT-JORIS-WEERT Oud-Heverlee Vernieuwen van ramen en deuren, dakgoten, vloeren en afwerken van muren
€ 33.443,43 Vrije Basisschool - Heilig Hart Waversebaan 81, 3050 OUD-HEVERLEE Oud-Heverlee Dakisolatie en isolerende buitenmuren

Contact: Maggy Steeno