N-VA behaalt een schitterend verkiezingsresultaat in Oud-Heverlee

Op 27 mei 2019, over deze onderwerpen: Verkiezingen 2019

In Oud-Heverlee stemden jullie massaal op de N-VA!

Voor het Vlaams parlement, waarvoor ook onze voormalig burgemeester Alexander Binon kandidaat was, haalde de N-VA maar liefst 31,3%! Met 927 voorkeurstemmen (tegenover 388 in 2014) was hij dan ook de absolute koploper in Oud-Heverlee voor het Vlaams parlement! Lijsttrekker Ben Weyts haalde 721 voorkeurstemmen in Oud-Heverlee, terwijl 449 mensen het bolletje achter de naam van Lorin Parys uit het naburige Leuven aanduidden. Eerste vrouw op de N-VA lijst, Nadia Sminate uit Londerzeel, kon 245 stemmen binnenhalen in Oud-Heverlee.

Voor de federale kamer haalde de N-VA 26,01% in Oud-Heverlee. Theo Francken was in Oud-Heverlee de populairste politicus met 1593 voorkeurstemmen. Als nationaal boegbeeld en voormalig staatssecretaris geniet hij een grote bekendheid en is hij de enige die meer stemmen kon halen dan Alexander Binon.

Alexander Binon haalde in de volledige kieskring Vlaams-Brabant maar liefst 7556 voorkeurstemmen. Jammer genoeg niet voldoende om verkozen te zijn, maar hij blikt toch terug op een geslaagde campagne: "Ik heb vooral een positieve campagne gevoerd rond de oprichting van een Nationaal Park 'Brabantse Wouden'. Dat is duidelijk gesmaakt door de kiezer. De filmpjes die we maakten werden veel bekeken en vlot gedeeld op sociale media. We blijven hier verder op inzetten om dit project gerealiseerd te krijgen. Op Theo na haalde ik ook de meeste voorkeurstemmen in Oud-Heverlee, waarvoor ik iedereen die op mij stemde wil bedanken. Bovendien haalden we in Oud-Heverlee met N-VA één van de beste scores in Vlaams-Brabant, ver boven het gemiddelde! Heel het campagneteam heeft dan ook zeer hard gewerkt voor dit resultaat."