N-VA Oud-Heverlee maakt verkiezingsbelofte 2018 waar: Brabantse Wouden erkend als Nationaal Park!

Op 13 oktober 2023

Een droom van vele inwoners en natuurverenigingen is in vervulling gegaan.

In een inspirerend gesprek met Agentschap Natuur & Bos, lanceerde Alexander Binon (N-VA), de toenmalige burgemeester van Oud-Heverlee in 2017 de idee om een Nationaal Park op te richten voor onder andere Meerdaalwoud-Heverleebos en Dijlevallei. Meteen was ook duidelijk welke moeilijke hindernissen overwonnen moesten worden om de droom van een Nationaal Park Brabantse Wouden waar te maken.

Hij nam onverwijld het initiatief om een plan voor een tweede nationaal park in Vlaanderen op de politieke agenda te zetten. In 2019 is er ook op Vlaams niveau een en ander in gang geschoten. Zo werd dit in het Vlaams regeerakkoord geschreven en werd hier grote prioriteit aan gegeven.

Nu mogen we 4 jaar later trots terugkijken naar de lange weg, die afgelegd werd onder de impuls van onze visionaire toenmalige burgemeester.

Tijdens de gemeentelijke en nationale verkiezingscampagnes heeft N-VA Oud-Heverlee zwaar ingezet met videopromoties en sociale mediacampagne om dit gedachtengoed wijd te verspreiden bij bevolking en beleidsmakers.

Hoewel we als grootste partij na de vorige verkiezingen in de oppositie beland zijn, zal deze erkenning voor onze gemeente toch een beloning zijn voor alle kiezers en sympathisanten die onze partij toen gesteund hebben.
Jullie trouwe kiezers mogen dus mee trots zijn op dit nationaal park.

Onze voorzitter Maggy Steeno en fractieleider Francis Van Biesbroeck zijn als ambassadeurs van de Brabantse Wouden al een poos aan de slag.

Op 21 oktober organiseert de vzw Vrienden van Heverleebos en Meerdaelwoud een infosessie WORD AMBASSADEUR VAN DE BRABANTSE WOUDEN

We nodigen jullie uit om de verschillende stappen, ondernomen onder de impuls van onze afdeling, even in herinnering te brengen. De weg was lang, maar onze belofte voor het groen en landelijk karakter voor onze gemeente krijgt extra gestalte.

Mei 2019 - Alexander Binon - Van droom naar werkelijkheid

Nationaal park Brabantse Wouden wordt groene riem rond hoofdstad