N-VA Oud-Heverlee trekt met een sterk team naar de verkiezingen

Op 10 januari 2018, over deze onderwerpen: Afdelingsnieuws en activiteiten, Verkiezingen 2018

Huidig burgemeester, Alexander Binon, zal de N-VA-lijst trekken in Oud-Heverlee voor de gemeenteraadsverkiezingen van oktober 2018. De top 3 wordt vervolledigd door de huidige schepenen, Maggy Steeno en Tom Teck. Nieuwkomer en voorzitter, Sven Deferme, actief op de studiedienst van de partij, duwt de lijst. Voor N-VA Oud-Heverlee is de inzet van de verkiezingen het vrijwaren en versterken van het unieke groene en landelijke karakter van onze gemeente. Dat maakten we bekend op onze nieuwjaarsreceptie van woensdag 10 januari 2018.

Met de bekendmaking van de kopstukken voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 geeft N-VA Oud-Heverlee het startschot van de campagne. “We lichten een tipje van de sluier van onze lijst. Met de 4 mensen die we vandaag aankondigen, schuiven we een hecht team naar voren met een mix van ervaring op verschillende niveaus”, zegt burgemeester en lijsttrekker Alexander Binon.

“Deze groep werkt al enkele jaren nauw samen aan een goed beleid. We hebben in deze legislatuur veel ingezet op de verbetering van ons wegennet en het verhogen van de verkeersveiligheid in onze gemeente. Dat willen we ook in de volgende legislatuur blijven verderzetten”, vertelt schepen Tom Teck die tot aan de burgemeesterswissel begin 2017 bevoegd was voor openbare werken.

“Bovendien blijven we verder waken over het groen en landelijk karakter van onze gemeente, met het Zoet Water en een Nationaal Park als speerpunten”, vult Maggy Steeno, schepen van Wonen, Cultuur en Ontwikkelingssamenwerking en eerste vrouw op de lijst, aan.

“We willen met de N-VA ook werk blijven maken van een warme samenleving, met een hart voor onze inwoners. De sociale cohesie verhogen en buurtwerking versterken, dat zijn cruciale elementen voor mij”, zegt voorzitter en lijstduwer, Sven Deferme.

“Dankzij een sterke en gemotiveerde ploeg werd de N-VA bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2012 uit het niets de grootste partij in Oud-Heverlee. We hebben een mooi parcours gereden dankzij onze sterke mensen die we nu opnieuw in stelling brengen”, aldus Alexander Binon. “De komende maanden zullen we nog meer namen bekend maken. Nog niet alle plaatsen zijn ingevuld op onze lijst maar we zullen met zeer sterke kandidaten kunnen komen”, zegt Sven Deferme vastberaden.

“Voor ons is de doelstelling van deze verkiezingen drieledig: 1) het uniek en landelijk karakter  van onze groene gemeente behouden, 2) maximaal inzetten op infrastructuur en (verkeers)veiligheid en 3) het uitbouwen van een warme samenleving, met een hart voor onze inwoners”, besluit lijsttrekker Binon. “Om dit eenvoudig visueel voor te stellen, hebben we een geel klavertje uitgewerkt waarin we voor elk van deze doelstellingen een eenvoudig symbool gebruiken dat voor zich spreekt: een eikenblad, een verkeersbord en een hart”.