Partijloos geworden gemeenteraadslid Francis Van Biesbroeck komt N-VA Oud-Heverlee versterken

Op 15 juni 2018, over deze onderwerpen: Afdelingsnieuws en activiteiten, Verkiezingen 2018

Gemeenteraadslid Francis Van Biesbroeck was partijloos geworden nu Dorpsbelang (dorpslijst ontstaan uit Fusiebelangen) zich vorige week opgeheven heeft waardoor meteen ook een einde kwam aan het kartel Open VLD – Dorpsbelang.

Francis Van Biesbroeck (63) uit Blanden is gecharmeerd door de visie, stijl en doortastendheid van N-VA Oud-Heverlee: “Voor N-VA Oud-Heverlee is de vrijwaring van het groene en landelijke karakter van de gemeente uitermate belangrijk. Ze hebben met een aantrekkelijke bestuursstijl een groot aantal zaken gerealiseerd de afgelopen jaren. Ik kan mij volledig vinden in de visie en ambities die N-VA heeft voor Oud-Heverlee”, zegt Francis Van Biesbroeck. “ Zo gaat N-VA Oud-Heverlee onder andere voor de oprichting van een Nationaal Park, maar wil het tegelijkertijd toch voldoende woonruimte behouden voor onze eigen inwoners. Bovendien wil ik, vanuit mijn professionele achtergrond, een prioriteit maken van zorgverlening - in al zijn vormen - voor onze senioren. Zoals in het verleden bij FB kunnen de kiezers bij mij terecht .”

“Francis Van Biesbroeck is al 12 jaar gemeenteraadslid en is een graag geziene dorpsgenoot: een minzaam, verstandig en ernstig man. Ik kijk er naar uit om met hem samen te werken”, zegt burgemeester Alexander Binon (N-VA).

“We zijn uiteraard zeer verheugd met de komst van Francis”, zegt Sven Deferme, voorzitter van de lokale N-VA-afdeling. “Zowel op persoonlijk als inhoudelijk vlak past Francis perfect bij onze afdeling. Het is nog niet bepaald op welke plaats Francis zal staan bij de komende gemeenteraadsverkiezingen. Op 29 juni stellen we onze toekomstvisie voor en zullen we ook een groot deel van onze lijst bekend maken”, besluit de voorzitter.