Vrouwelijke tandem stuurt N-VA door komende drie jaar

Op 7 februari 2019, over deze onderwerpen: Afdelingsnieuws en activiteiten

Bij N-VA Oud-Heverlee verkozen ze woensdagavond een nieuwe voorzitter en ondervoorzitter, een vrouwelijke tandem mag de komende drie jaar deze honneurs waarnemen. Als voorzitter werd Diana Bulens uit Oud-Heverlee aangeduid, Maggie Steeno uit Haasrode zal haar met haar ervaring bijstaan als ondervoorzitter.

Diana is vrij nieuw in de partij en kwam er in juni vorig jaar bij, ze is HR consultant.

“We beginnen gemotiveerd, er ligt nog veel werk op de plank. We wachten nog op het beleidsplan van de meerderheid en zijn zeer teleurgesteld dat dit er nog niet is. Ik ben enorme voorstander van positief oppositie voeren. Bij grote projecten zoals De Kouter en de mogelijke bouw van een sporthal zullen we echter een kritische kijk hanteren op de financiële weerslag voor de gemeente. We willen ook verder blijven waken over het behoud van het landelijke en groene karakter van onze gemeente, waarop we fier zijn. We willen ook graag de dorpskernvernieuwing die werd ingezet in de vorige termijn door partijgenoot en voormalig burgemeester Alexander Binon verder zetten. Na Oud-Heverlee zijn de andere kernen aan de beurt”, verklaarde de nieuwbakken voorzitter.

“We behaalden een schitterend verkiezingsresultaat, maar we werden toch naar de oppositiebanken verwezen. Het is uiteraard de bedoeling om stevig maar toch positief oppositie te voeren de komende jaren. Ik draai al langer mee in de politiek en zal de voorzitter bijstaan met mijn ervaring en deskundigheid. Ik ben benieuwd naar wat nog komen moet”, reageerde Steeno.